Translate

maandag 5 augustus 2013

De beste knock-off lita's van eBay.

To translate this article, hit the 'translate' / 'selecteer een taal' button left on top.

De Jeffrey Campbell Lita. Iedereen (oké, veel mensen) houdt ervan. Maar ze zijn ook erg duur, wat een reden is om een goed knock off paar te zoeken. Echter, het heet niet 'knock-off' omdat ze precies hetzelfde zijn. Vooral bij de Lita is dat heel lastig om te vinden. Het plateau is lager, de hak is anders, er zitten minder spikes op de hak óf juist meer, de details zijn veranderd, ze hebben een rits. Het is bijna onmogelijk om een goed knock-off paar te vinden (die zijn er wel, daar niet van). Ik heb zelf een knock off paar van eBay afgehaald. Het is niet per sé dat ik de echte Lita na wil doen, al is mijn idee daar wel op geinspireerd natuurlijk. Ik vond mijn eigen lita's en ik was heel erg verliefd op het patroontje, wat voor mij alleen al een reden is om een knock-off paar te kopen. Heel erg leuk is dan dat ze ook 150 euro goedkoper zijn. Ik heb voor jullie een aantal goede knock-offs opgezocht. Laten we eerlijk zijn: nee het zijn geen JC's en dat kun je ook wel zien. Je moet je eigen afweging maken wat je het belangrijkste gedeelte vindt van de schoen en dan kun je kiezen welke van onderstaande KO's je het beste vindt passen! Ik heb schoenen van de eerste verkoper gekozen, omdat ik crazy in love was met het patroontje.

http://www.ebay.com/itm/WOMENS-LADIES-LACE-UP-PLATFORM-WOODEN-BLOCK-HIGH-HEEL-BOOTIES-ANKLE-BOOTS-SIZE-/180879232333?pt=UK_Women_s_Shoes&var=&hash=item2a1d3e0d4d

Deze 3 komen van de verkoper waar ik mijn eigen KO's ook vandaan heb. Ze zijn in héél veel meer kleuren te verkrijgen, dit is maar een kleine selectie. Erg overeenkomend is de lengte van de hak, het plateau lijkt alleen een beetje lager. Dit valt alleen wel erg mee ten opzicht van de andere KO's. Een verschil met de echte JC's is dat deze een rits aan de binnenkant hebben. De hakkleur wijkt af van die op het plaatje, wat in het echt meer lijkt op een JC hak. De hak is aan de bovenkant in het echt ook niet zo breed als op het plaatje, als is hij wel breder dan de JC hak. 


http://www.ebay.com/itm/380571617394?var=650081104044&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2648




Deze schoen heb ik nog nooit in het echt gezien, dus is het een stukje lastiger om te beoordelen. De details van deze schoenen kloppen: geen rits, geen brede hak en er zijn twee metalen rondjes op de neus gemonteerd. Op de site staat alleen wel dat de hak wat lager is: 11 centimeter. Dit scheelt 2 a 3 centimeter en dit leek mij persoonlijk wel erg fijn, vooral omdat ik van mijzelf al 1.73 meter ben. De reden waarom ik deze niet heb gekocht, is omdat je met douanekosten in de maag zit. Deze beauties komen uit China en tenzij er 'gifted' op het pakje staat, is er een grote kans dat je douanekosten moet betalen, omdat ze boven de 22 euro kosten. Hier worden je nieuwe schoenen ineens een tikkeltje duurder van. Het plateau lijkt op het plaatje in verhouding met de hakhoogte, maar in werkelijkheid is deze dus lager dan die van de echte JC's, aangezien de hele hak lager is.

http://www.ebay.com/itm/181021300485?var=480200748120&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2648




Bovenstaande schoenen lijken héél erg op JC's. Ik heb weinig aan te merken, maar het lijkt mij heel verstandig om een mailtje te sturen naar de desbetreffende verkoper als deze schoenen jou interesseren. De andere kleuren lijken een ander model te hebben, waardoor het een beetje raar is dat deze schoenen dan wel de perfecte afmetingen hebben. Deze schoenen komen ook uit China en dus zit je weer met douanekosten, maar als de schoenen deze vorm en kleur écht hebben, dan zijn ze zowat identiek aan echte JC's en ben je a whole lot of goedkoper uit. Tel uit je winst!

http://www.ebay.com/itm/171025891659?var=470246014344&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2648




Deze schoenen hebben een hele mooie verhouding, vind ik zelf. Die witte met spikes vind ik heel mooi, maar de rechter mag er zeker ook wezen. Deze verkoper heeft ze ook nog in een leatherlook, waardoor je best veel keus hebt als je op zoek bent naar een mooi paar Lita's met spikes. De hak lijkt een stuk breder dan die van de echte lita, maar het plateau lijkt op het plaatje heel mooi in verhouding. Ze hebben ook geen rits, wat de echte JC's ook niet hebben. Hetgeen wat mij aansprak in deze KO's, is dat deze best nog wel veel spikes hebben. Vaak hebben KO's niet zoveel spikes, wat resulteert in een echte nep look. Natuurlijk zijn het er niet zoveel als de echte JC's, maar het komt aardig in de buurt!

Wat vind jij van deze selectie? 
Zou je een paar KO's kopen?

3 opmerkingen:

  1. Ik vind ze zo geweldig! Maar ik kan er sowieso niet op lopen, dus ik heb ze (nog) niet gekocht. Wel jammer, want ik vind ze zo mooi :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Loveeee Jeffrey Campbells. Ooit heb ik er een paar. Dat weet ik zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Love JC! Heb zelf een model als de lita's, maar wel echte. Van de lita's heb ik KO die ik verkoop, omdat ik ze toch nooit draag. En dat vind ik een beetje zonde!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Bedankt voor je reactie!