Translate

maandag 29 juli 2013

Wat ik vind van de Zwarte Markt en mijn bijzondere aankoopjes.

To translate this article, click the 'translate' or 'selecteer een taal' button left on top.

Zoals ik een tijdje geleden al zei: dit belooft een heerlijke vakantie te worden. Dat is het ook! Elke week doe ik veel leuke dingen en zo ben ik gisteren naar de Zwarte Markt in Beverwijk geweest. Bijna twee uur met de auto heen vanaf waar ik woon, maar het was het waard. 's Ochtends, rond een uur of 11, stapten we in de auto. Om kwart voor 2 kwamen we daar aan. Wat een drukte! Overal auto's en een rij voor de kassa waar je kaartjes moet halen. Toch ging dit wel vrij snel and off we go. We waren er nog nooit geweest en dit betekende voor ons ook dat we niet wisten of we contant moesten betalen of ook konden pinnen en of er überhaupt pinautomaten te vinden waren. Na een tijdje rondlopen, hebben we wel pinautomaten gevonden. Achteraf zagen we dat ze werden aangegeven op borden waarop met koeienletters 'PIN DIE KANT OP' geschreven stond, maar dat viel ons dan weer niet op. Eetkraampjes en kleine restaurantjes in overvloed en om de 50 meter wel een stand voor toiletten. Verhongeren zul je dus niet. In de grote hallen vind je vanalles. Veel kleding, schoenen, speelgoed, make-up, tassen. Je hebt er ook winkeltjes waar ze van alles wat verkopen, zoals op afstand bestuurbare helikoptertjes of verlengsnoeren. Ook waren er veel stands die telefoonhoesjes verkochten en er was zelfs een stand VOL met bandshirts. Dan bedoel ik ook echt vól. Het plafond was minstens 3 meter hoog en deze was volledig benut. Ook zie je leren jassen in overvloed en er staan overal stands met merkschoenen. Nike, adidas, converse, timberland. Erg leuk natuurlijk, behalve als je een bepaald soort converse zoekt. Ik ben al een tijdje desperately op zoek naar dit paar converse. Ik zag ze daar overal in deze kleur, maar nergens waren ze in mijn maat. Ik heb een erg gangbare maat: 38. Één van de verkopers legde mij uit dat converse een stop heeft gezet op de aanvoer van lichtkleurige schoenen naar de Zwarte Markt, omdat deze teveel verkocht werd. De schoenen werden dus voor een te lage prijs verkocht vergeleken met de reguliere prijs. Too bad for me, maar er was niks aan te doen. Ze werden al 6 weken niet meer geleverd. Ben jij er dus ook naar op zoek? Niet naar de Zwarte Markt gaan, want als jij ook een reguliere maat hebt, is de kans groot dat ze ze niet meer hebben. Wel heb ik vaak 36/36,5 gezien en 41. Als jij tot deze maatcategorie behoort, dan kun je best geluk hebben!

Wat ik van de mensen vond? Erg verschillend. Ik maak mij nooit zo druk om de mensen om mij heen, maar het schijnt dat er veel zakkenrollers rondlopen. Ik heb hier geen last van gehad, maar het was ook erg druk. Je hebt het niet zomaar door als het bij jou gebeurt of bij iemand anders en daarom moet je goed nadenken wat je precies meeneemt en op welke manier. Een rugzak lijkt mij bijvoorbeeld een stuk minder handig dan een heuptasje of een (klein) schoudertasje die je op je buik/heup kunt hangen. Veel verkopers waren wel erg aardig en niet opdringerig. Ze wilden alles wel voor je doen. Sommigen daarentegen waren erg chagrijnig als je niets wilde kopen en liepen zomaar weg en ik heb gisteren een man gehad die het tasje met mijn nieuwe leuke giletje wel erg chagrijnig naar me toe gooide. Dat nodigt dan weer wat minder uit, maar over het algemeen vind ik de verkopers erg aardig. Dan is het nu wel tijd om mijn nieuwe aankoopjes te laten zien. Het zijn er helemaal niet veel, maar het zijn wel items die je niet zomaar vindt. Ook zal het niet iedereens cup op tea zijn, wat ik me kan voorstellen, maar ik vond het helemaal geweldig. Ik houd van wel een tikje boho/hippie en daarom besloot ik juist deze kleding mee te nemen. Maar de Zwarte Markt is niet één en al hippie, over het algemeen kun je er erg leuke en stylish kleding vinden.

My new hippieshirt! 15 euros.
And it's asymmetric, yay! I love asymmetric.





And my special new gilet/vest. It was 10 euros and it can be worn as a croptop as well.


Those two cute jars costed me 4,90 euros together. A bargain!

Ben jij wel eens op de Zwarte Markt geweest?

Wat vind je van mijn aankoopjes?

2 opmerkingen:

Leuk dat je reageert! Bedankt voor je reactie!