Translate

maandag 13 mei 2013

Jeffrey Campbell Lita vs. Knock-off Lita's

Sinds kort heb ik een nieuwe fashionliefde: de lita. Ik weet het, het is inderdaad heel erg laat. Toen ze een echte hype waren, back in 2011/2012, vond ik het meer klompen met een hak eronder. Ergens snap ik mezelf daar nog steeds wel in, maar hoe vaker je ze ziet, hoe leuker je ze gaat vinden. Ik althans wel.
Zodra ik de schoonheid van de Lita inzag, heb ik een hele tijd gezocht naar een leuk exemplaar. Hierbij heb ik outfitfilmpjes gekeken op YouTube, reviews gelezen en afwegingen gemaakt. Wat vind ik belangrijker? Kwaliteit, de prijs, de hoogte van de hak? In de eerste instantie zocht ik naar een knock-off Lita met een lagere hak. Ik ben 1,73m., wat op zich niet heel groot is, maar met een 13 centimeter hak ineens wel.
Ik had een leuk exemplaar uit China gevonden, maar deze waren helaas out of stock.
Na een tijdje van wikken en wegen heb ik een leuk knock-off exemplaar gevonden met dezelfde afmetingen als een JC Lita. Dan maar wat groter! Ik vind ze mooi. Maximaal volgende week komen ze binnen: dan zal ik er een review over schrijven!

Links zijn de beauties die ik heb besteld, rechts zijn echte JC Lita's


De grote vraag is natuurlijk, waarom zou je echte JC Lita's bestellen? Voor anderen is dit juist andersom: waarom zou je knock-offs bestellen? Voor veel mensen die nu nog aan het twijfelen zijn heb ik hieronder even een rijtje met voor en nadelen opgesomd.

Knock-off Lita
+ KO Lita's zijn veel goedkoper dan de echte. Handig als je niet zeker weet hoeveel je erop gaat lopen, aangezien het toch wel gedurfde schoenen zijn.
+ Er zijn meer designs beschikbaar van de KO's.
+ Je hebt meerdere afmetingen wat betreft de hak (zowel lager als hoger).
+ Door het plateau is het een makkelijk te belopen schoen.

- De kwaliteit is sowieso minder goed.
- Het uiterlijk wijkt in alle gevallen af van de JC Lita's. Bij het voorbeeld hierboven zie je bijvoorbeeld dat de hak net wat anders loopt en het plateau wat minder desastreus afloopt. Er zijn maar heel weinig KO Lita's die zoveel op de JC Lita's lijken, dat ze bijna niet te onderscheiden zijn.

Jeffrey Campbell Lita
+ Supergoede kwaliteit: de schoen is van leer gemaakt. Leer staat erom bekend dat het heel lang meegaat.
+ Ze lijken op de echte schoenen, omdat het ook de echte schoenen zijn. Als je de echtheid van een schoen belangrijk vindt, moet je sowieso de JC Lita's kiezen.
+ Voor een merkschoen van deze kwaliteit en populariteit, valt de prijs op zich nog wel mee.
+ Makkelijk op te lopen door het plateau.

- Het zijn dure schoenen als je het vergelijkt met de KO's.
- Je zit vast aan de torenhoge hak van 13 centimeter, terwijl daar bij de KO's vaak wel variatie in is.

De redenen voor het kopen van een schoen is voor iedereen natuurlijk anders, maar dit is de bottom line.
Ik heb uiteindelijk besloten om de knock-offs te kopen, omdat ik deze schoenen toch eigenlijk best wel over de top vind. Ook omdat ze me best wel groot maken, weet ik niet hoe vaak ik ze zal dragen. Hierom wilde ik er niet al teveel geld aan uitgeven en vond ik een paar van eBay perfect. Volgende week komt er een review op mijn blog over mijn brand new KO Lita's!



Welke zouden jullie kopen? De JC Lita's of een knock-off paar?
En wat vinden jullie van mijn KO Lita's?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Bedankt voor je reactie!