Translate

vrijdag 15 februari 2013

Afvaltip: maak je eigen salade!

De zomer komt er weer aan en iedereen is weer druk in de weer om de overige pondjes van de Kerst en onze winterslaap eraf te krijgen. Ikzelf probeer dat ook, gelukkig heb ik niet een heel lange weg te gaan. Echter heb ik 1 probleem: ik houd van eten, dan bedoel ik ook veel eten. Hoe lossen we dit op? Als je niet gaat eten, krijg je ongegeneerde vreetbuien of loop je rond met honger. Als er 1 ding is waar ik echt niet van houd, is het wel honger. Daarom ga ik mezelf niet beperken, maar verander ik wat ik wil eten! Mijn geluk hierbij is dat ik eigenlijk alles lust. Daarom vervang ik mijn (vette) tussendoortjes door een lekkere, eigen gemaakte salade. Hier is hoe:
Er zijn geen regels, behalve dat je een beetje houdbare fruit- en groentesoorten gebruikt.
Mijn eigen salade van de week bestond uit:

1    hele verse ananas
3    mandarijnen
1    blikje mais
3/4e zakje ijsbergsla
2    tomaten
1    komkommer

Het smaakte heerlijk! Ik heb er in totaal 4 dagen van kunnen eten.
Een tip om het langer te kunnen bewaren: gooi er jus d'orange doorheen. Natuurlijk niet in het bakje waaruit je eet, maar wel door het bakje in de koelkast. Het moet niet helemaal ondergedompeld worden in jus d'orange, maar wel zodat overal wat overheen zit. Als je het goed uitlekt voordat je gaat eten, proef je helemaal niks van die jus d'orange!
Nog een tip om de ijsbergsla knapperig te houden: gooi die niet meteen door de salade, maar doe dat pas als je de salade in een bakje wil overscheppen of wil eten.


Hebben jullie nog afvaltips?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Bedankt voor je reactie!