Translate

donderdag 16 februari 2012

Decemberpondjes

December is natuurlijk een heel gezellige maand: kerst, oud & nieuw, veel verjaardagen (voor mij in ieder geval). Dat betekent ook dat je heel veel eet. Tentamenweken werken niet mee, aangezien je de koelkast dan om het halfuur checkt. Veel van jullie zullen dan ook het voornemen 'afvallen' hebben gehad, zo ook ik.

Nu zijn we 2 maand in het nieuwe jaar, maar hoe is het gegaan met de goede voornemens?
Laten we eerlijk zijn: de meesten onder ons zullen een lack aan discipline hebben gehad. Hier een aantal tips om het toch nog door te zetten:

1. Stel vaste dagen in de week in. Dit zijn dagen waarop je niets anders plant, vertel het aan je vrienden, familie, je vriendje. Zo kunnen zij rekening houden met het feit dat jij dan gewoon even niet beschikbaar bent.

2. Vraag om een beloning. Hiermee bedoel ik dat je vrienden, familie of iemand anders jou iets kan geven als je dit volhoudt. Je mag bijvoorbeeld geen tv kijken, geen toetje, geen afspraakje maken als je de vaste dagen niet aanhoudt. Omdat je dit met iemand afspreekt, is het moeilijker om die belofte te verbreken.

3. Haal minder vet eten in huis. Als je op jezelf woont, heb je hier zelf controle over. Anders kun je vragen aan je moeder of zij minder van die lekkere chips, chocolaatjes of wat anders inslaat.

4. Stel een strak sportschema op voor jezelf. Je vindt vaak leuke work outs in meidenbladen als de Cosmo Girl, maar je kan zelf ook een googlen. Zit je op de sportschool? Zij maken vast graag een fitnessschema voor je.

5. Kies de juiste muziek. Heel belangrijk - vind ik altijd - is de muziek. Als het een relaxte oefening is, zet ik meestal vrolijke muziek op. Als het een zware opgave wordt, zet ik ook wat hardere muziek op. Dit spoort mij meer aan om het toch te doen. Dit is natuurlijk wel iets wat helemaal afhangt van je smaak en gevoel bij de muziek.

Een aantal leuke work outs staan wel op http://www.gewicht-verliezen.nl/workout-workouts.php
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!
Hoe is het bij jullie gegaan? Zijn de pondjes eraf, of gaat het nog niet zo lekker?
Hadden jullie ook andere voornemens?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Bedankt voor je reactie!